MITT PÅSKLOV!!

Ja som jag har lovat ska jag skriva vad jag gjorde i fjälls så här kommer det.
Torsdag: KOm vi upp till fjälls och då åt vi räkor som vill bruka göra sen hände det inte så mycket den kvällen.

Fredag: Jag vaknar sedan far vi och fiskar på dajm och vergan (stavning??) det var kul fick tyvärr ingen fisk men kul ändå. Då gjorde vi lunch ut på sjön så det blev wok med köttfärs i pitabröd super gott var det. Sen på vväg hem åker vi över fjället då satt jag med mamma i pulka och har kul. PÅ kvällen blev det vitlökskycklig och ris så 90 vitlöksklyftor åt vi sammanlagt. Sen blev det något kul på kvällen som jag inte kommer ihåg (dåligt minne).

Lördag: Så satt vi bakom stugan och solade mest hela dagen. Men innan vi gick ut så målade vi ägg för påskmiddagen. Till middag blev det påskmiddag med sill skinka m.m och sedan fisk efter det riktigt mumsigt!!  Efter middagen satt jag ute och kolla på när emily badade och avslutade kväll med en bond film:D

Söndag: Vaknar vi och sen far vi upp på fjälle och solar och grillar vårrullar riktigt jävla gött!! Till middag blir det sovas (stavning??) riktigt gott det också. Sen så badar emily igen så då kollar vi på. Till efterrätt blir det glass och punch med riven choklad. PÅ kvällen så spelar vi ö-viks spelet då köpte jag och mitt lag en aktier på aktion för hundra tusen och fick in 8000 på den "gatan". Haha På slutet av spelet var jag så trött att jag skrattade hela tiden.

Måndag: Så far vi och fiskar på dajma då fick vi lite fisk en stor och några små. Men efter tag blir det snöigt och kallt så jag lägger mej och sover på renskinnen och sover till vi far hem och på väg hem så pajar skoter så det var till att få den på släpp vagnen och ta hem den. När vi kommer hem tar vi det lugnt och lagar mat då blev det egna pommes och entrecot med bearnaise Mycket gott!!

Tisdag: Vaknade och då blev det våfflor till frukost det var nog dom godaste våfflor jag nånsin ätit!! Då så  är det inte så bra vägen så vi far till backen och då kändes det så tråkigt att åka så då åker jag några åk med syrran i barnbacken sen så far jag hem och sen kommer då andra. Till middag blir det bakpotatis mums och nå kött med lingon. På kvällen blir det badning och sen sovning.

Onsdag: Då packade jag ihop mina grejer och så for vi hem och sen på kväll gjorde jag inte så mycket såg någon film. Blev en ganska sen kväll.

Torsdag: For jag och Emmah och gymet och sen drog vi hem till henne. Mamma kom sen och hämta mej och så for vi och prova några kläder men dom var inge snygga. På kvällen kommer Emmah och då var det film i lekstugan och så åt vi fruktspett det blev en sen kväll för mej och ganska sen för Emmah.

Fredag: Emmah och jag vaknar och sen går vi upp och äter frukost och efter det bakar vi rullrån och knäckflarn och sen på kvällen var det premeiär grillning MUMS!!!!!!!!!!! Sen så hade jag filmkväll med mej själv i lekstugan hade lite svårt att sova för tankarna for i huvudet så klockan 5.00 somnde jag.

Lördag: Vaknade klockan ett gick upp och dusch och åt sen frukost efter det följde jag mamma på byn kom hem bakade igen till morfar. Så håller på med en tårta nu. Nu väntar  jag på mirjam och att kakan ska svalna. Så nu sitter jag på emilys rum och provar en ring som visar vilket humör man är på och ringen blev blå och det är bara jag som vet vad det betyder =D haha Men nu ska jag fortsätta med tårtan för morfar fyller år i morgon ska också sminka mej.
.
Hade tänkt att ladda upp en bild från varje dag men det laggade så det kommer någon annan dag. Ha det bra!!
//Romi♥
OBS!! blev ett jävligt långt inlägg!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0